วันที่ 20 ตุลาคม 2566 ดร.เรนัส เสริมบุญสร้าง ประธานกระบวนวิชาด้านการตลาด คณะบริหารธุรกิจ มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ และ ผศ.ดร.ชัยวุฒิ ตั้งสมชัย ประธานหลักสูตรบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (M.B.A.)นำทีมร่วมวางแผนกับคุณฐิติรัตน์ ต๊ะวันวงค์ ผู้อำนวยการสำนักงานเชียงใหม่ไนท์ซาฟารี และคุณสรัลรัศมิ์ ธัญญวัฒโนทัย ผู้อำนวยการฝ่ายการตลาด เกี่ยวกับการพัฒนาแผนการตลาดและการประกวดแผนการตลาดสำหรับนักศึกษา M.B.A. ในภาคการศึกษาที่ 1 และ 2 ปีการศึกษา 2566 ทั้งนี้นักศึกษา M.B.A. จะได้รับข้อมูลจากเชียงใหม่ไนท์ซาฟารีสำหรับพัฒนาแผนการตลาด เพื่อให้เชียงใหม่ไนท์ซาฟารีสามารถนำผลการศึกษาไปพัฒนาต่อยอดและใช้งานจริงต่อไป โดยแผนงานดังกล่าวนับเป็นความร่วมมือที่ดีระหว่างสถาบันการศึกษาและองค์กรภาครัฐและเอกชน ตามพันธกิจของคณะบริหารธุรกิจด้านการสร้างการมีส่วนร่วม (Engagement) กับภาคธุรกิจและสังคม
Dr. Renus Sermboonsang, Chair of the Marketing courses, and Asst. Prof. Dr. Chaiwuth Tansomchai, Director of the Master of Business Administration (M.B.A.) Program, led a team in collaboration with Ms. Thitirat Tawanwong, Director of Chiang Mai Night Safari Office and Ms. Saranrat Tanyawattanothai, Director of the Marketing Division in the development and competition project of Chiang Mai Night Safari marketing plan for M.B.A. students in academic year 2023. In this regard, M.B.A. students will receive an updated current situation and problems from Chiang Mai Night Safari to successfully craft marketing plan, enabling Chiang Mai Night Safari to further develop its marketing plan based on this project outcomes. This is a valuable collaboration between an educational institution and public or private sector organizations, in line with Chiang Mai University Business School's mission to engage with industry and society.